Jaguar e-type
Enzo Ferrari powiedział, że to najpiękniejszy samochód w historii motoryzacji i większość się z nim zgadza. Od połowy 1971 wyposażano go w legendarny silnik V12, który pozostawał dumą jaguara przez następne trzy dekady.
Porsche 928
Ten samochód technologicznie wyprzedził swoją epokę o, co najmniej, dziesięciolecie, czego dowodem jest to , że porsche produkowało go od 1977 roku do 1995 roku praktycznie bez zmian konstrukcyjnych. W 1978 roku wybrany samochodem roku.
Jaguar MK II
Jaguar Mk II uchodzi za pierwszą w historii sportową limuzynę, a także za niedościgniony wzorzec tego typu aut. W swoich latach, ze względu na swoją moc i szybkość, był ulubionym samochodem brytyjskich gangsterów i policjantów.
Volvo P1800
Zaprojektowany przez włoskie biuro projektowe Frua stał się bardzo szybko legendą będąc samochodem Simona Templara, bohatera filmy „Święty” granego przez Rogera Moore’a. Znany jest także, jako „Templar’s car”.
Fiat 126 p
Co tu gadać: kultowy samochód i już. Pewnie dla ponad połowy Polaków pierwszy samochód w życiu. Nasz to 600tka znaleziona w stodole z przebiegiem 30tys km. Kupiona od pierwszego właściciela.
Jaguar MK IV
Jeden z wielu samochodów, który zmienił swoją nazwę w trakcie swojej produkcji.Urodził się jako SS, ale po II wojnie światowej, kiedy producent z coventry zmienił nazwę zaczął nazywać się Jaguar MK IV.
Mercedes W107 380SL
Następca kultowych 190SL i „Pagody”. Posiada tytuł „europejski samochód roku 1972”. Drugie najdłużej w historii ( po klasie G) produkowany model mercedesa w historii.
Jaguar MK V
Pierwszy całkiem powojenny model jaguara. I chyba pierwsza prawdziwa limuzyna jaguara: sześciocylindrowy 3.5 litrowy silnik uprawnia do używania tej nazwy.
Jaguar XJS cabrio
Następca e-type. Najdłużej produkowany ze wszystkich jaguarów. Z samochodem tym wiąże się największy motoryzacyjny skandal w dziejach brytyjskiej rodziny królewskiej.
Ford T
Drugi wynik w konkurencji ilości powstałych egzemplarzy, 15 mln sztuk . Ale wynik uzyskany w tylko 19 lat. Czyli ford T produkowany był 3 razy krócej niż VW garbus i to w czasach, gdy samochód był dobrem luksusowym.
VW „bullik”
Czy furgonetka może mieć status samochodu kultowego? Oczywiście! Bullik nie jest jedynym przykładem. Citroen HY to innym przykład tej „kategorii”. Mamy nadzieję, że i on zagości kiedyś u nas. Ale wróćmy do bullika – urodzony do ciężkiej pracy, ze stosunkowo małym i słabym silnikiem.
Fiat 124 spider
Nadwozie zaprojektował osobiście Sergio Pininfarina projektant wielu modeli ferrari. Silnik DOHC o pojemności 1,8 litra i mocy 120 KM, konstrukcji inżyniera ferrari Aurelio Lamprediego, w swej schyłkowej formie napędzał też Lancię Deltę Integrale.
Jaguar xk120
„120” w nazwie miało symbolizować osiąganą przez auto prędkość 120 mil na godzinę. Oczywiście nie wszyscy w to od razu uwierzyli – grupa dziennikarzy musiała to sprawdzić.